رایانش ابری یا Cloud computing

موسسه ملی فناوری و استانداردها (NIST) رایانش ابری را اینگونه تعریف می کند: رایانش ابر ، مدلی است برای فراهم کردن دسترسی آسان بر اساس تقاضای کاربر از طریق شبکه به مجموعه ای از منابع رایانشی قابل تغییر و پیکره بندی، که این دسترسی بتواند با کمترین نیاز به مدیریت منابع و یا نیاز به دخالت مستقیم سرویس دهنده، فراهم گردد.

چرا سازمانها به سمت ابر حرکت می کنند :
  • کاهش هزینه زیرساخت تکنولوژی
  • راه اندازی سرویس های مجازی جدید در کمترین زمان ممکن
  • انعطاف پذیری
  • امنیت
  • عدم وابستگی به موقعیت و وسیله
  • پشتیبان گیری و بازیابی
  • به روز رسانی خودکار سرویس ها
  • کاهش نیازهای زیربنایی
  • حذف دغدغه سخت افزار

 سرویس های قابل ارائه رایانش ابری

 پشتبانی و نگهداری ابر

شرکت با استفاده از نیروهای متخصص و مجرب توانایی نگهداری بستر ابر با ابزار openstack را داراست و تمامی خدمات پشتیبانی برای ابر های عمومی و خصوصی قابل اجراست.

معماری های ابر

شرکت ایران فاوا گسترش با تکیه بر دانش خود می تواند معماری های مختلف Openstack را بسته به نوع بستر شبکه شما پیاده سازی نماید.  Cloud  درتقسیم بندیها به 3 قسم تقسیم شده اند:

  • Public
  • Private
  • Hybrid
خدمات مشاوره ای ابر

خدمات مشاوره ای در زمینه سرویسهای قابل ارایه در بستر ابر به شرح دیل می باشد:

  • زیرساخت به عنوان سرویس ( IaaS ) _  مدیریت سخت افزار و نرم افزار به عهده مشتری میباشد.
  • پلتفرم به عنوان سرویس ( PaaS )   _   مدیریت پلتفرم به عهده مشتری میباشد.
  • نرم افزار به عنوان سرویس ( SaaS ) _ مدیریت نرم افزار به عهده مشتری میباشد.
  • شبکه به عنوان سرویس ( SDN )   _   مدیریت شبکه به صورت مجازی
  • ذخیره ساز به عنوان سرویس ( SDS ) _ مدیریت ذخیره ساز به صورت مجازی
طراحی و راه اندازی ابر

هدف از راه اندازی ابرهای استفاده بهینه و کامل از منابع سازمان ( سرور ، سوییچ ، هارد ، استوریج و… ) میباشد.

این شرکت توانایی لازم جهت راه اندازی ابرها بر اساس نیاز و نوع تجارت مشتری  را به شرح ذیل دارا می باشد.

  • ابر عمومی: در قالب یک سرویس در اینترنت قابل دسترس می باشد مانند سایت Amazoon
  • ابر خصوصی: توسط سازمان مدیریت میشود و سرویس دهی آن مختص همان سازمان می باشد.
  • ابر ترکیبی: ترکیبی از ابر خصوصی و عمومی می باشد.

     

    مجازی‌سازی رایانه‌های رومیزی (Desktop Virtualization Infrastructure) یک فناوری نرم‌افزاری است که محیط رایانه‌های رومیزی به همراه تمامی برنامه‌های کاربردی وابسته به آن را از رایانه فیزیکی جدا می‌سازد. مجازی‌سازی رایانه‌های رومیزی می‌تواند به همراه مجازی‌سازی برنامه‌های کاربردی (Application Virtualization) و مجازی‌سازی کاربر (User Virtualization) مورد استفاده قرار گیرد تا یک سیستم جامع برای مدیریت محیط رایانه‌های رومیزی را ارائه دهد.تمامی سازمان‌ها و شرکت‌هایی که قصد جمع‌ آوری رایانه‌های شخصی و ارائه رایانه‌های رومیزی مجازی را دارند می‌توانند از راهکار VDI شرکت ایران فاوا گسترش استفاده نمایند. خدمات قابل ارائه در این حوزه عبارتند از:

    • مشاوره و نیازسنجی پیاده‌سازی زیرساخت مجازی‌سازی رایانه‌های رومیزی
    • مشاوره در انتخاب پلتفرم مناسب زیرساخت رایانه‌های رومیزی مجازی بر اساس نیازهای سازمان
    • مشاوره انتخاب بین پلتفرم‌های Microsoft، Citrix و VMware
    • مشاوره و پیاده‌سازی پلتفرم‌های مختلف زیرساخت رایانه‌های رومیزی مجازی مانند Citrix و VMware
    • مشاوره و به‌روز رسانی زیرساخت رایانه‌های رومیزی مجازی بر اساس نیازهای سازمان و تغییرات روز
    • مشاوره در نگهداری، پایش و عیب‌یابی زیرساخت رایانه‌های رومیزی مجازی
    • مشاوره در طراحی زیرساخت مجازی‌سازی رایانه‌های رومیزی بر اساس قابلیت‌های پلتفرم‌های مختلف
    • مشاوره بهینه سازی زیرساخت مجازی سازی دسکتاپ
    • مشاوره افزایش سطح امنیت سازمان با استفاده از مجازی سازی دسکتاپ
    • مشاوره و نیازسنجی استفاده از پردازنده گرافیکی
    • طراحی زیرساخت مجازی سازی دسکتاپ
    • طراحی زیرساخت مجازی سازی دسکتاپ با استفاده از VMware Horizon 7
    • طراحی زیرساخت مجازی سازی دسکتاپ با سیتریکس XenDesktop 7.x
    • طراحی زیرساخت VDI با استفاده از راهکار مایکروسافت VDI
    • طراحی VDI به همراه پردازنده های گرافیکی
    • پیاده سازی راهکار VMware Horizon 7
    • پیاده سازی زیرساخت مجازی سازی دسکتاپ سیتریکس XenDesktop 7.x
    • پیاده سازی زیرساخت VDI با مایکروسافت RDS
    • خدمات پشتیبانی زیرساخت مجازی سازی دسکتاپ سازمان ها و شرکت ها
    • خدمات پشتیبانی و نگهداری پلتفرم های مجازی سازی دسکتاپ
    • خدمات پشتیبانی نگهداری از زیرساخت سخت افزاری VDI
    • عیب یابی پلتفرم های زیرساخت دسکتاپ مجازی سیتریکس، مایکروسافت و VMware
    • عیب یابی مشکلات بوجود آمده در زیرساخت دسکتاپ مجازی
    • عیب یابی عدم مطابقت نرم افزار ها با زیرساخت دسکتاپ مجازی
    • مدیریت و مانیتورینگ VDI با ابزار های سیتریکس، مایکروسافت و VMware
    • مانیتورینگ زیرساخت دسکتاپ مجازی VMware Horizon 7
    • مانیتورینگ راهکار VDI سیتریکس XenDesktop 7.x
    • استاندار سازی زیرساخت دسکتاپ مجازی
    • بهینه سازی پلتفرم های VDI
    • و خدمات دیگر…

     

     

    • پیاده سازی و بروزرسانی vCenter
    • پیاده سازی و بهینه سازی سرویس vMotion
    • پیاده سازی و بهینه سازی سرویس Storage vMotion
    • پیاده سازی سرویس Distributed Power Manager_DPM
    • پیاده سازی سرویس  VMware High Availability _HA و VMware Fault Tolerance
    • پیاده سازی سرویس  VMware Distributed Resource Scheduler _DRS
    • پیاده سازی VM Update Manager
    • پیاده سازی VMware Data Recovery

     

    منبع:http://iranfava.com

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *